Klart man ska äta god och fet sås!

Kommentera
👊 Var inte rädd för fettet, det är det som gör dig mätt.
👊 Blir man mätt så slutar man äta i tid och överäter då inte. 
👊 Undviker du kolhydrater så minskar du insulinrusning —> blir mätt fortare, äter mindre och slipper sötsug.

Förra året var mitt såsår. Då lärde jag mig att göra både bea och hollandaise från grunden. Nu när jag är ensam med barnen har jag inte lust och ork att vispa 10000 varv med en unge på bänken, en i byxbenet och en tredje på toa skriandes "fääärdig!!!". Därför gör jag det enkelt för mig och provar en färdig sås till firren.  (null)

(null)
☝️Pass på, denna sås ⬆️ innehåller i stort sett inga kolhydrater eller tillsatt socker jämförelsevis med pulversåsen här nedan⬇️ som är kryddad med inte mindre än tre olika sockerarter PLUS stärkelse från vete och korn.  (null)
Gissa vilken jag föredrar?! 😁😉